خدمتسرا

ارائه بهترین خدمات

خدمتسرا

ارائه بهترین خدمات

  • ۰
  • ۰

برای تعمیر شومینه بهتر هست که از تعمیرکار و یه فرد متخصص درخواست تعمیرات شومینه رو کرد. تعمیر بخاری گازی و تعمیر شومینه نیاز به دقت خاص داره، یه اشتباه کوچک ممکنه باعث نشت گاز تو خونه و به وجود آمدن اتفاقات نادرست بشه. پس بهتر هست تعمیرات شومینه و عیب یابی بخاری گازی رو به افراد متخصص بسپارید.


نصاب شومینه یا تعمیرکار شومینه میتونه علت خاموش شدن ناگهانی شومینه رو پیدا کنه ، ترموکوپل شومینه رو چک کنه و از سالم بودنش مطمئن بشه ، علت خاموش شدن شومینه دیواری رو پیدا کنه و روش نصب ترموکوبل شومینه رو به درستی بلد هست.


در هرجا که باشید و چه درخواست  تعمیرات شومینه در تهران داشته باشید یا هر جای  دیگر کشور عزیزمون ایران، باید به متخصصین این امر زنگ بزنید و یه نصاب شومینه مجرب پیدا کنید و تعمیر شومینه و تعمیرات شومینه سنگی و تعمیر بخاری و تعمیر انواع دیگر شومینه رو به اون بسپارید.

در مورد تعمیر بخاری گازی هم چک کردن ترموکوپل خیلی مهم هست و تقریبا تعمیر شومینه و تعمیر بخاری گازی شبیه به هم هستند. حتما یادتون باشه قبل از شروع به تعمیرات شومینه گاز رو ببندید و وقتی فصل شروع استفاده از شومینه و بخاری میشه باز بودن مسیر دودکش ها رو چک بکنید.


در مورد تعمیر بخاری گازی هم چک کردن ترموکوپل شومینه و بخاری خیلی مهم هست و تقریبا تعمیر شومینه و تعمیر بخاری گازی شبیه به هم هستند. حتما یادتون باشه قبل از شروع به تعمیرات شومینه گاز رو ببندید و وقتی فصل شروع استفاده از شومینه و بخاری میشه باز بودن مسیر دودکش ها رو چک بکنید.



تفاوتها و شباهتهای بخاری گازی و شومینه گازی 

در این قسمت به شما خواهیم گفت فرق بخاری گازی و شومینه گازی در چه اجزایی است

یکی از تفاوتهای ظاهری بین بخاری و شومینه گازی جنس و پوشش آن است که در بخاری گازی از ورق با رنگ کورهای استفاده میشود ولی در شومینه معمولا از جنس آجر نسوز در قسمتی از منزل طراحی میشود و قابلیت جابجایی ندارد در صورتی که بخاری یا بخاری شومینه ای قابلیت جابجایی دارد .

حالا میرسیم به شباهتهای بخاری گازی و شومینه گازی

در شومینه گازی و بخاری گازی تمام اجزای سوخت رسانی و کنترل دما و ترموکوبل و فندک آن کاملا با هم مشابه هستند و هیچ تفاوتی با هم ندارند و در شومینه قسمت مشعل با آجر نسوز تزیین میشود .

معمول ایرادهایی که شومینه یا بخاری پیدا میکنند مربوط به فندک یا کم شدن شعله و خاموش شدن خود به خود یا نگه داشتن بیش از حد درجه حرارت برای گرم شدن ترموکوبل میباشد .

۱ فندک:

فندک از یک قسمت چینی مانند و یک سیم فندک متصل به زیر ولوم تنظیم حرارت تشکیل شده و معمولا با تعویض یکی از این دو قطعه فندک دوباره جرقه میزند و خیلی به ندرت قسمت اتمی خراب میشود و منظور همان قسمتی است که سیم فندک وصل شده .

۲ ترموکوبل

در شومینه یا بخاری قطعه ای وجود دارد که به صورت لوله مسی نازک که یک سر آن درون شعله و قسمت دیگر به بوبین متصل است که یکی از دلایل خاموش شدن همین قطعه میباشد . برای حل این مشکل باید حتما سر ترموکوبل درون شعله فندک قرار گیرد و آن سر به بوبین بسته شود و دقت کنید شل نباشد .

۳ بوبین

بوبین قطع و وصل جریان گاز را انجام میدهد که توسط ترموکوبل دستور میگیرد ولی به ندرت خراب میشود و بیشتر خرابی مربوط به ترموکوبل میباشد

در آخر توصیه میشود در وصل درست دودکش اطمینان حاصل کنید که خدای نا کرده دچار خفگی با گاز مونوکسید نشوید

  • ۹۷/۰۷/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی